tisdag 4 oktober 2016

Ett inlägg om att resa

Imorgon åker jag med Wallmokören till Toscana, vi skall delta i en körfestival. Det kommer att vara så roligt och så är det också lite nervöst. Eller jag är kanske lite nervös, överraskande nog inte alls så pirrig som jag kanske hade tänkt mej. Det är nämligen jag som har ordnat det mesta och varit i kontakt med festivalarrangören. Gjorde samma resa med Lovisakören för några år sedan och det var mycket lyckat, då var jag ju bara med och sjöng.

Jag tycker så om Italien, det här blir tredje gånger jag åker dit. Vi var på födelsedagsresa till Rom för några år sedan och sen körresan till Toscana och nu igen till Toscana. Det är ju alltid lite begränsat med tid på sådana här resor, vi är ju trots allt där för att sjunga. Men nu har jag ordnat det så att vi har mycket tid på torsdagen så de som vill kan åka ut och till exempel titta på tornet i Pisa. Jag har gjort det sist vi var där och det är nog inte mycket att se på, helt fint nog men i Pisa finns inget annat än tornet. Och sen har vi nästan en hel dag i Florens på fredagen och sen konsert i en kyrka där. Så det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar