söndag 2 oktober 2016

Om att fylla år och att tänka om

Hade min födelsedagsfest förra veckoslutet, och det var just så bra som jag hade hoppats på. Det var roligt och det kom mycket folk och maten var god och dekorationerna lyckades väl. Hade festen i ett gammalt mejeri så det var ju en hel del att fixa för att få det att se ut till något.

Jag hade liksom tänkt att jag måste fira nu, det är liksom nu eller aldrig. Ja eller kanske nästa år igen, men 30 fyller jag ju bara en gång. Kanske i lite mindre skala de nästa 10 åren? Roligt var det ju nog.

Nu känns det också som ett bra läge att ta och tänka igenom och tänka om och kanske göra lite ändringar. Eller knalla på som vanligt? Men så är det kanske varje höst, mitt år börjar på hösten. Och jag känner ju mej inte äldre, det gör man väl aldrig. Och jag har väl varit vuxen ganska länge, eller sådär om man räknar med att jag varit förälder i snart 10 år och tar ansvar över andra människors liv. Man måste väl vara lite vuxen då. Lite söker jag ju nog ännu var jag hör hemma, eller vet liksom var jag ska vara men har inte helt landat där ännu. Och så skall det väl vara? Att vet var man hör och göra en resa dit.

 Och allt är i konstant rörelse, allt skiftar. Inte en dag lik sen andra om man bara tittar noga. Jag har antagit mej en massa nya utmaningar, och tidvis känns det som jag skulle ta vatten över huvudet. Och nu har jag faktiskt sagt nej också, tackat nej till en del saker som nog skulle ha varit roligt men som jag bara måste säga nej till. Om det är meningen att jag skall anta dem kommer de nog nya chanser, och om det inte gör det var det inte meningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar