lördag 15 oktober 2016

Om att resa (när man kommit hem)

Nu har jag landat hemma igen. Eller jag kom ju redan på söndagen men nu känns det som euforin lagt sej och jag är tillbaka i vardagen. Dessutom blev jag sjuk så jag har inte varit på jobb många dagar den här veckan. (Hur kan det att man alltid känner sej skyldig när man inte är på jobb fast man har all rätt att vara hemma om man är sjuk?).

Jag älskar Italien. Det var alldeles fantastisk, utöver det att inget krånglade, som såklart var helt sjukt bra, hade vi en riktigt underbar resa. Hade så många fina stunder, vi såg massor, träffade en massa intressanta människor och fick uppleva uppträdanden av fantastiska körer. Allt var så bra.

Jag var alldeles till mej när tåget på fredag morgon rullade in på stationen till Florens och det kändes som jag snart skulle få träffa en gammal vän. Stan är så otroligt fin och allt är nära eller det känns i alla fall så. När Rom breder ut sej och sträcker sej långt känns Florens mera kompakt. Och det gillar jag. Vi hade en 3 h guidning på stan och den var riktigt bra, vår guide Sara kunde berätta intressanta saker och hade verkligen tagit vår grupp i beaktande när hon planerat rundturen. Vår konsert gick också bra, det är ju alltid lite nervöst men vi klarade det riktigt bra!

Nu längtar jag tillbaka, vill ha mera! Mera Italien och mera resor. Jag vill se saker och uppleva nytt och träffa nya människor. Måste ta och börja planera något för nästa år. Oktober är en super bra månad att resa, sommaren är över här hemma och det börjar bli mörkt och ruskigt - då gör det gått att byta omgivning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar