måndag 26 december 2016

Den jobbiga föräldern

Hur jobbig får man vara som förälder?
Hur mycket får man kräva före man klassas som omöjlig?
Och hur mycket skamm får man ta sen när "man inte tänker på sitt barns bästa"?

Jag har så tudelade känslor med mina barns skolgång. Småbarnsåren var ju en dans på rosor jämfört med det här - för om du väljer fel här kan allt skita sej. Jag måste hela tiden påminna mej själv om att jag känner mina egna barn bäst, fast för tillfället tycker jag att det ifrågasätts hela tiden.

Skolgången borde ju gå ut på ett samarbete mellan skolan och hemmet. Det borde vara såhär; jag berättar åt skola hurdant mitt barn är och hur han lär sej och sen lyssnar skolan på vad jag säger och erbjuder lösningar. Jag skall inte vara expert på undervisning, men nog på mitt barn.

to be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar