lördag 31 december 2016

Det gångna året, och det kommande

Ett år bakom. Som tur, det har nog inte varit katastrofåret som alla pratar om, men det har nog hänt en hel del och jag är glad att det kommer ett nytt år nu.

Jag har insett mer och mer att allt ligger i mina händer, jag har själv möjligheten att styra upp mitt liv. Det är kanske lite sent när man är 30 att inse det, men bättre sent än aldrig. Jag har åtagit mej nya uppdrag som är spännande, roliga och givande och det kommer att bli väldigt roligt att se åt vilket håll det bär av. Jag har spelat teater igen, och fast mina byxor sprack X-antal gånger och min karaktär dog ca 10 min in i föreställningen så var det en helt underbar upplevelse. Och så har jag ju sjungit en massa och rest på olika håll i Finland och världen å sångens vägnar. Jag har fortfarande ett bra jobb och jag har haft möjligheten att lära mej nytt på den fronten också, och trots att hösten och vintern varit lite kämpig har vi klarat av att hålla bra stämning och gemenskap på kontoret. Och sist men inte allt minst så har jag träffat en massa intressanta människor och fått nya vänner!

För år 2017 önskar jag att livet håller samma kurs som tidigare, det har kanske styrt över lite stormigare vatten men är definitivt på väg år rätt håll. Och jag hoppas och tror att jag har möjlighet att fokusera på saker som gör mej lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar