torsdag 8 december 2016

Om en dag som blev bättre än gårdagen

Idag har varit en bättre dag än igår.

Igår var en usel dag, som tur hade jag yoga på eftermiddagen efter jobbet så jag fick ta och koncentrera mej på att bara vara. Jag har tyckt att jag är rätt bra på att hantera stress, eller skall man säga hålla på med en massa saker samtidigt. Och visst har det ibland känts lite tufft och tungt men ofta har det då varit saker som jag vet att bara jag gör undan så släpper stressen också. Så har sakta men säkert bockat av saker.

Nu är det lite annat för en massa saker händer som inte jag kan bocka av, det ligger inte i mina händer att göra det heller. Och jag vet att det blir bättre, det blir det - det är bara lite kämpigt just nu.

Skall om en stund iväg på sångövning inför julmusiken på söndag. Det är så skönt att ha sången där, att komma undan och bara sjunga ut. Vilket lär lyckas idag, har nämligen varit sjuk den senaste månaden och förra veckan hade jag ännu ingen röst. Nu har jag testat lite och det borde går bra att sjunga Ave Maria ikväll. Och hoppeligen ännu bättre på söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar