fredag 27 januari 2017

Samlar tankar i natten

Det är mitt i natten och jag kan inte sova. Jag tänker och tänker och känner mej rastlös och tankspridd. Mycket tankspridd. Satt igår kväll (ikväll?) på soffan och plötsligt kom jag ihåg att jag antagligen inte har tvättat håret fast vi var till bastun. Eller jag har kanske tvättat håret, men sannolikt har jag inte gjort det. Eller har i alla fall ingen minnesbild av det. Borde jag blir orolig?

Egentligen inte. Jag vet nog var jag har mej,
måste bara samla lite tankar, sen somnar jag nog.

Här är mina samlade tankar en lördag natt;
Be om ursäkt.
Var ödmjuk.
Var glad när för att andra lyckas.
Ta kontakt med intressanta personer.
Skriv mera.
Säg din åsikt.
Var inte så hård mot dej själv.
Kramas mera (minst 20 sekunder/kram).
Planera din tid.
Sjung mera.
Gör mera listor.

Be om ursäkt. Jag brukar inte göra saker som jag måste be om ursäkt för, jag strävar efter att göra sådana val som jag inte har någon orsak att sen be om ursäkt för. Men alltid lyckas det ju inte. Och det är väl helt förståeligt. Be om ursäkt. Och ödmjukhet, det går väl lite hand i hand med ursäkten? Var ödmjuk mot andra och dej själv. Alltid går inte allt helt som man tänkt sej.

Jag är realist, en optimistisk realist. Vilket tenderar att ibland leda till det att optimisten får övertaget och jag bygget luftslott som sen rasar - så som luftslott brukar göra. Så jag skall också försöka bygga mindre luftslott och vara mera realist. Vara mera här och nu hela tiden. Att ta en dag i taget. Och be om ursäkt, (kanske mest av mej själv?).

Det är mitt i natten och tankarna är lite osammanhängande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar